آیا نرم افزار BPMS برای شرکت های کوچک و متوسط مناسب است؟

نرم افزار BPMS, BPMS شرکت IBM

نرم افزار BPMS, BPMS شرکت IBM


آیا نرم افزار BPMS برای شرکت های کوچک و متوسط مناسب است؟

اصولاً BPMS برای هر سازمان یا شرکتی که تعداد پرسنل حدودا بالای ۳۰ نفر دارد مناسب است منتها نکته اینجاست که دسترسی این شرکت ها به ابزارهای BPMS برایشان مقرون به صرفه نیست زیرا معمولا قیمت BPMS ها موجود در ایران بالاست. اگر این شرکت ها با ابعاد کوچک بتوانند با هزینه خیلی پایینی اقدام به تهیه اینگونه سیستم ها کنند برایشان بسیار هم مناسب خواهد بود.

 BPMS شرکت IBM

بطوریکه حتی شرکت IBM ام هم نرم‌افزار BPMS یا سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار خود را به گونه‌ای تغییر داده که  شرکت‌های کوچک و متوسط نیز بتوانند مشابه شرکت‌های بزرگ، از آن بهره‌مند شده و فرایندها و گردش کارهای موجود در سازمان خود را مکانیزه نمایند.

 Ron Kline مدیر بخش کیب و کارهای متوسط و کوچک آی.بی.ام گفته است که نرم افزارهای BPMS معمولاً جهت کاربری هزاران کاربر طراحی شده‌ و بنابراین پیچیده و گرانقیمت هستند.

اما شرکت IBM نسخه BPMS  ای را ارائه کرده است که از ترکیب دو محصول گذشته، یعنی WebSphere Process Server  و نیز  IBM WebSphere Lombardi Editionایجاد شده است.

در حال حاضر نرم‌افزار BPMS شرکت IBM برای شرکت های کوچک و متوسط، توانایی‌های مشابه نرم‌افزار اصلی یعنی BPMS شرکت های بزرگ را دارد با این تفاوت که محدودیت‌هایی از جمله ۴ پردازنده، ۳ کاربر راهبر یا ادمین و ۲۰۰ کاربر را دارد.

گفتنی است شرکت IBM محصول دوم را زمانی که شرکت Lombardi را خریداری کرد ایجاد نمود.

با توجه به مطالبی که بیان شد قطعاً دریافته اید که نیازی زیادی به استدلال در مورد این موضوع که آیا نرم افزار BPMS برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب است، وجود ندارد زیرا یکی از بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات در سطح دنیا و بهرتین تولید کنندگان نرم افزار  BPMS پای در این عرصه نهاده است.

البته بکارگیری نرم افزارهای BPMS متن بازی که امتحان خود را پس داده اند نسبت به سایر ابزارهایی که هنوز از بلوغ کافی برخودار نیستند اولویت بسیاری بالاتری دارد.

منبع:www.computerworld.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *