هیچ BPMS ایرانی وجود ندارد.

نرم افزار BPMS

هیچ BPMS ایرانی وجود ندارد.

واقعا برخی از شرکت های فروشنده BPMS ادعا میکنند که نرم افزار BPMS بومی و ایرانی تولید کرده اند ولی این ادعا به هیچ عنوان صحیح نیست. زیرا در تولید هر نرم افزاری از جمله نرم افزار BPMS نیاز به حداقل دو زیر ساخت وجود دارد:

  • زیرساخت پایگاه داده
  • زیرساخت برنامه نویسی

 

مثل این است که بگویید ما یک خودروی داخلی تولید کرده ایم ولی برای تولید این خودرو همه ملزومات، قطعات و مواد اولیه را از خارج وارد کرده ایم. در واقع شما فقط این خودرو رو مونتاژ کرده اید.

 

سه گروه تولید کننده نرم افزار BPMS ایرانی

این گروه معمولاً شرکت های  نرم افزاری هستند که ادعا میکنند خودشان BPMS تولید کرده اند. البته این ادعا از ۳ حالت خارج نیست. یا اینکه یک نرم افزار BPMS متن باز را توسعه داده اند و بر روی آن یک پوسته کشیده و به عنوان یک نرم افزار BPMS ایرانی عرضه می کنند. گروه دوم از ابزارهایی مثل ورک فلو فاندیشن ماکروسافت  استفاده میکنند و آنرا توسعه داده اند و گروه سوم خودشان اقدام به تولید نرم افزار BPMS کرده اند.

 

بیشتر شرکت های ایرانی که ادعای میکنند نرم افزار BPMS تولید کرده اند مربوط به گزینه دوم هستند. یعنی یک ابزار مثل ورک فلو فاندیشن را توسعه داده و تحت عنوان BPMS عرضه میکنند. این در حالی است که بین یک نرم افزار BPMS و یک نرم افزار ورک فلو تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد.

 

یکی از مهم ترین این تفاوت ها پشتیبانی نرم افزارهای BPMS واقعی از استاندارد مدلسازی BPMN2 است در حالی که در سیستم های گردش کار (ورک فلو) از این استاندارد به خوبی پشتیبانی نمیشود.

 

در این میان این شرکت های نرم افزاری برای اینکه بتوانند محصولات بی کیفیت خود را با قیمت های نجومی به فروش برسانند، راه تخریب نرم افزارهای BPMS با کیفیت مثل بیزاجی را ساده ترین راه دانسته و پا در این مسیر گذاشته اند.

 

بسیاری این ادعا را میکنند که Bizagi در ایران ساپورت نمی­شود! این ادعا کاملاً درست است ولی درست تر از این ادعا این است که هیچ نرم افزاری در ایران ساپورت نمیشود.

 

شرکت ها و سازمان های زیادی در ایران سال ها است از انواع و اقسام نرم افزارها بدون ساپورت کمپانی اصلی تولید کننده استفاده میکنند ولی هیچ مشکلی برای آنها پیش نیامده است. البته این موضوع نه تنها یک تهدید نیست بلکه یک فرصت طلایی نیز به شمار می رود.

 

قیمت نرم افزار Bizagi

به مثال زیر توجه کنید:

قیمت یک کاربر برای نرم افزار Bizagi در یک سال ۴۰۰ دلار است. مثلاً یک سازمان ۲۰۰۰ نفره را در نظر بگیرید. این سازمان برای استفاده از بیزاجی فقط در یک سال باید ۸۰۰.۰۰۰ دلار بپردازد. دلار را اگر ۱۳۰۰۰ تومان در نظر بگیریم مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد تومان!

 

البته به مبلغ اشاره شده، یک سری هزینه نصب و راه اندازی، آموزش و پشتیبانی را نیز باید اضافه کنید. این در حالی است که در کشور ما با مبلغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان امکان استفاده از نرم افزار Bizagi را نه فقط برای یکسال برای برای N سال خواهید داشت.

 

آیا این یک موقعیت و فرصت خارق العاده نیست که با ۵۰ میلیون تومان بجای ۱۰ میلیارد تومان بتوانیم از نرم افزار bizagi استفاده کنیم؟؟

 

البته فرصت مذکور فقط در مورد نرم افزار بیزاجی نیست و تقریباً در مورد انواع نرم افزارها مصداق دارد ولی در حوزه نرم افزار BPMS و ERP این فرصت قابل توجه تر از سایر حوزه ها است.

 

جایگاه نرم افزار Bizagi در گارتنر

به تصویر پایین دقت کنید. تقریبا از میان BPMS های خوب دنیا که توسط موسسه معتبر گاتنر رتبه بندی شده است، Bizagi در ایران قابل استفاده است.

نرم افزار BPMS

 

حال عده ای که توان رقابت فنی با این نرم افزار را ندارند سعی در تخریب آن می کنند.

 

تیم ما آخرین نسخه نرم افزار Bizagi را همین چند ماه قبل توسط شرکت Bizagi ارائه شده، توسعه داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

نرم افزار BPMS

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *