مهم ترین دلایل استفاده از نرم افزارهای BPMS متن باز

سیستم BPMS, نرم افزار BPMS, نرم افزار BPMS متن باز

سیستم BPMS, نرم افزار BPMS, نرم افزار BPMS متن باز


مهم ترین دلایل استفاده از نرم افزارهای BPMS متن باز

پیش از پرداختن به اصل موضوع ذکر این نکته ضروری است که موارد و دلایلی که در این مطلب بیان میشود صرفاً در خصوص نرم افزارهای BPMS بوده و مصداق آن در سایر حوزه های نرم افزاری از قبیل ERP یا سیستم های MIS بر عهده خواننده است.

۸ دلیل استفاده از  BPMS متن باز

  • به دلیل اینکه سیستم های BPMS تولید شده در شرکت های نرم افزاری داخلی با استانداردها و ایده آل های جهانی فاصله زیادی دارند. سیستم BPMS به دلیل اینکه زیرساخت نرم افزاری تلقی میشود، از حیث تولید با سیستم هایی نظیر اتوماسیون اداری قابل مقایسه نبوده و از پیچیدگی های فنی بسیار بالاتری برخوردار است. در نتیجه تولید یک سیستم BPMS واقعی، توسط شرکت های داخلی حتی در صورت وجود توانمندی های فنی! به هیچ عنوان مقرون به صرفه و اقتصادی نخواهد بود.
  • امکان تهیه بسیاری از سیستم های BPMS خارجی به دلیل تحریم وجود نداشته و درصورت دورزدن تحریم و تهیه نرم افزار از کشورهای ثالث، نسخه های قبلی نرم افزار در اختیار سازمان های ایرانی با قیمت حتی چندین برابر قرار خواهند گرفت.
  • معمولاً به دلیل پایین بودن بلوغ فرایندهای سازمان های ایرانی ریسک پروژه های فرایندی از جمله استقرار BPMS بالاست. نرم افزارهای متن بازها این ویژگی خوب را دارند که سازمان ها بتوانند استقرار BPMS را در آنها بصورت پایلوت اجرا نموده میلیاردها تومن هزینه ابزاری نکنند که توان و بلوغ استفاده از آن را ندارند. در ادامه و پس از کار با سیستم های متن باز، به بلوغ کافی رسیده و در نهایت درصورتیکه سیستم های متن باز پاسخگوی تمام نیاز آنها نبود میتوانند سیستم های تجاری را با قیمت های بالا تهیه کنند. البته اگر قانون ۸۰-۲۰ را به یاد بیاوریم نیازی به این اتفاق نیز نخواهد بود.
  • با توجه به اینکه امکان و احتمال شکست در پروژه های نرم افزاری در تمام دنیا بالاست، درصورتیکه هزینه زیادی بابت تهیه BPMS کنید و شکست اتفاق بیفتد، متحمل خسارت های زیادی خواهید شد در صورتیکه بکارگیری سیتم های BPMS متن باز هزینه های چندان بالایی برای شما نخواهد داشت.
  • کاهش هزینه های پشتیبانی سالانه نرم افزار به دلیل اینکه اکثر نرم افزارهای متن باز دارای جامعه (Community) گسترده ای هستند که در قالب مستندسازی، Forum ها، لیستهای پستی و روشهای دیگر به ارائه خدمات مناسب و رایگان پشتیبانی میپردازند.
  • سیستم های متن باز به دلیل اینکه دسترسی به تمام کدها و قسمت های مختلف نرم افزار امکانپذیر است، در نتیجه امکان بازرسی و بررسی امنیتی وجود داشته و از بعد امنیت نیز سیستم های امن تری محسوب میشوند.
  • در کل نرم افزارهای متن باز از پایداری (Stability) بالاتری نسبت به نرم افزارهای مالکانه یا تجاری برخوردارند. شما با استفاده از این نرم‌افزارها به تدریج قفل شدنهای ناگهانی و ظاهراً بی دلیل سیستم، به هم ریختگی اطلاعات، صفحه آبی معروف ویندوز(!) و موارد مشابه را فراموش خواهید کرد.
  • حذف ریسک قائل به شخص یا شرکت خاصی نبودن. به این معنی که اگر یک سیستم غیر متن باز تجاری از فرد یا شرکتی خریداری نموده و به هر دلیلی فرد یا شرکت مورد نظر دچار مشکلات و یا احیاناً تعطیلی شد، بروز رسانی شدن و پشتیبانی گرفتن عملاً کار غیر ممکنی خواهد شد. اما در مورد سیستم های متن باز از تمام افراد مسلط به نرم افزار در کشور یا حتی جهان میتوانید سرویس و پشتیبانی دریافت نمایید.

برای آشنایی بیشتر با سیستم های BPMS متن باز و رایگان مطرح در دنیا میتوانید به این صفحه مراجعه نمایید.


سیستم BPMS, نرم افزار BPMS, نرم افزار BPMS متن باز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *