محاسبه نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS

نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS

نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS,نرم افزار BPMS


محاسبه نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS

نرخ بازگشت سرمایه چیست؟

نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری رایج‌ترین نسبت سودآوری است که با تقسیم سود حاصل بر هزینه‌های سرمایه‌گذاری محاسبه می‌شود و به عنوان یک درصد یا نسبت بیان می‌شود.

این نرخ معیاری است که سودآوری یک شرکت را محاسبه می‌کند، هر چه این شاخص یا نرخ بیشتر باشد شرکت توانسته از سرمایه‌اش بهتر استفاده کند و سودآوری خوبی داشته است.

نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI)  در کسب‌وکار متریکی برای اندازه‌گیری است و به یک سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد تا عملکرد سرمایه‌گذاری را ارزیابی و مقایسه کند. در هر دوره، نرخ بازگشت بدین معنی است که سرمایه‌گذاری انجام شود یا نه؟

با تعاریف فوق میتوان نرخ بازگشت سرمایه را در هر سرمایه گذاری سنجید. یکی از این سرمایه گذاری ها خرید نرم افزار BPMS (سیستم مدیریت فرایندها) است.

 

نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS

بر کسی پوشیده نیست که نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS به دلایل زیر بسیار قابل تامل بوده و سازمان سریعتر از آنچه تصور میکند سرمایه گذاری هایی که برای خرید یک نرم افزار BPMS (سیستم مدیریت فرایندها) مناسب داشته است جبران کرده و به سود خواهد رسید.

  • کاهش زمان تبدیل فرایندهای دستی به سیستم های مکانیزه نسبت به روش های برنامه نویسی (صرفه­ جویی بسیار قابل ملاحظه­ در پروسه تولید نرم­افزار) دیگر لازم نیست یه تیم از تخصص­های مختلف مثل برنامه ­نویس و تحلیلگر را برای زمانی نسبتاً طولانی به خدمت بگیرید و در زمان بسیار کمتر از روش­های سنتی تولید نرم ­افزار می توانید فرایند مورد نظر را الکترونیکی کنید.
  • عامل دوم افزایش بهره ­وری به وسیله BPMS، انجام مکانیزه امور و فرایندهای سازمانی است. یعنی وقتی شما در شرکت یا سازمان فرایندها را از طریق BPMSمکانیزه کرده و بصورت مکانیزه انجام می­دهید، خیلی از انواع اتلاف­های ممکن مثل تاخیر، زمان طولانی پاسخگویی، جابه جایی و انتقال را حذف خواهید نمود.
  • عامل بعدی افزایش بهره وری از طریق BPMSانجام برخی از Taskهای روتین توسط خود سیستم است. یعنی در BPMS شما لازم نیست برای وظایف روتینی که بارها و بارها تکرار می­شوند، نیروی انسانی به آنها تخصیص دهید و سیستم مدیریت فرایندها قادر خواهد بود خود ان وظایف روباتیک و تکراری را انجام دهد. مثل ثبت سند مالی در سیستم مالی که BPMS می تواند اینکار را انجام داده و دیگر نیاز به وجود فردی برای ثبت سند نیست.
  • انواع روش­های تخصیص کار: در خیلی از BPMSانواع روش­های تخصیص و تقسیم کار وجود دارد. مثلا میشود تعیین کرد که کار بصورت By Load  تخصیص داده شود. یعنی کار به کارتابل فردی ارجاع شود که حجم کاری کمتری نسبت به واجدین شرایط انجام آن کار دارد.
  • قرار دادن مهلت زمانی برای انجام فعالیتها
  • شناسایی گلوگاه­ها از طریق ابزار BAM
  • و بسیاری دلایل دیگر

همچنین یکی از راه های مجاب کردن مدیران ارشد و میانی نمایش نرخ بازگشت سرمایه حاصل از خرید نرم افزار BPMS است.

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS

حال به منظور محاسبه نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS روش های مختلفی وجود دارد لیکن به دلیل فنی بودن مباحث در این مطلب از این موارد فنی صرف نظر کرده و به معرفی سایت هایی می پردازیم که بدون اینکه خود را درگیر این موارد فنی کنیم این محاسبه را برای ما انجام خواهند داد.

بعد از زدن لینک بالا صفحه ای به شکل زیر نمایش داده میشود که با پاسخ دادن به چند سوال ساده نرخ بازگشت سرمایه سیستم مدیریت فراینده را برای شما محاسبه و نمایش میدهد.

 

 

 

محاسبه نرخ بازگشت سرمایه BPMS

در صفحه بعدی در مورد تعداد فرایندهای سازمانتان از شما سوال میشود. گزینه سوم یعنی گزینه ۲۰-۱۰۰ معقول ترین گزینه است و ما آنرا انتخاب میکنیم.

2

 

در صفحه بعدی در مورد اینکه میانگین تعداد دفعاتی که فرایندهای شما نیاز به تغییر دارند را سوال میکند. که گزینه سالانه منطقی ترین گزینه است. بنابراین ما آنرا انتخاب میکنیم.

3

در ادامه بستری که میخواهید فرایندهایتان روی آن اجرا شود را انتخاب خواهید کرد که ما گزینه اول یعنی کامپیوتر را انتخاب میکنیم.

4

در مرحله بعد تعداد سیستم هایی داده محوری که در سازمان شما وجود دارد و BPMS باید با آنها ارتباط و یکپارچگی داشته باشد را انتخاب کنید. ما به عنوان نمونه گزینه دوم را انتخا میکنیم که به واقعیت های سازمان های ایرانی نزدیکتر است.

5

و در مرحله آخر درآمد سالانه خود را به دلار وارد میکنید که ما کمترین میزان یعنی بدبینانه ترین حالت را انتخاب کردیم.

6

و در مرحله بعد مشخصات خود را وارد نموده و بعد از زدن دکمه Next گزارش به شما نمایش داده میشود.

7

همچنین از طریق سایت codelessplatforms.com نیز می توانید نرخ بازگشت سرمایه BPMS خود را محاسبه نمایید.


نرخ بازگشت سرمایه نرم افزار BPMS,نرم افزار BPMS

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *